ikony na stronę internetowa

Jak zaprojektować dobry sklep internetowy?

Sprzedaż poprzez sklep internetowy staje się coraz popularniejsza dla praktycznie każdego rodzaju produktów. Stopniowo porzucamy niegdyś powszechne zakupy przez telefon na rzecz regularnych wizyt w Internecie – obecnie sklepy internetowe to przemyślane i bardzo funkcjonalne projekty łączące w sobie cechy regularnej strony internetowej oraz maszyny do składania zamówień. Czy warto jest łączyć stronę internetową i sklep internetowy w jeden serwis?

Sprzedaż poprzez sklep internetowy staje się coraz popularniejsza dla praktycznie każdego rodzaju produktów. Stopniowo porzucamy niegdyś powszechne zakupy przez telefon na rzecz regularnych wizyt w Internecie – obecnie sklepy internetowe to przemyślane i bardzo funkcjonalne projekty łączące w sobie cechy regularnej strony internetowej oraz maszyny do składania zamówień. Czy warto jest łączyć stronę internetową i sklep internetowy w jeden serwis?

ikony na stronę internetowa

NIE MA MIEJSCA NA NIEDOCIĄGNIĘCIA

Obecnie to głównie wygląd strony przyciąga uwagę klienta. Nie możemy zatem przedstawić mu zwykłej tabeli ze zdjęciami, opisami produktów oraz przyciskiem kup teraz. To byłoby zbyt proste i na pewno nieco odpychające dla potencjalnego kupującego. Dlatego warto jest zaprojektować swój sklep internetowy tak, aby składał się z kilku elementów, warstw:

1. Strona internetowa z ofertą – to jedna, bądź wiele podstron, które opisują ofertę sklepu, zapoznają odwiedzającego z całym asortymentem. Nie może zabraknąć na nich zdjęć!

2. Panel z kategoriami – przydaje się, gdy sklep oferuje wiele różnych produktów, dzięki temu odwiedzający może sprawniej poruszać się po stronie.

3. Koszyk – to zakładka, w której kupujący może zgromadzić wszystkie produkty, które chciałby (choć nie musi) kupić. Jest to odpowiednik koszyka w zwykłym sklepie, np. supermarkecie.

4. Formularz – jest to podstrona, na której klient podaje swoje dane osobowe, wybiera sposób wysyłki produktu. Stąd też może zostać przekierowany na stronę swojego banku, by dokonać zapłaty za zakupy. Jak widać, sklep internetowy to nie tylko szkielet, składa się z wielu elementów, łączy więc w sobie cechy nie tylko strony internetowej, ale również katalogu, fotogalerii. Warto zatem zadbać, aby był solidnie zaprojektowaną stroną internetową z elementami pozwalającymi na łatwe, intuicyjne dokonanie zakupów.